Okul öncesi ve ilkokulda yeni teknolojilerin öğrenilmesini kolaylaştırmak için öğretmenlerin hangi bilgi ve becerilere ihtiyacı var? Kişisel gelişime, yaratıcı düşünceye ve duygusal zekaya odaklanılırken bilgi işlemsel düşünme farklı öğretim alanlarına nasıl uygulanır?

TeaEdu4CT – Geleceğin Öğretmen Eğitimi: Bilgi İşlemsel Düşünme ve STEAM projesi , tüm öğretim alanlarında sayısal düşünmenin kullanımı konusunda öğretmenler ve gelecekteki öğretmenler için bir eğitim müfredatı geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Bilgi işlemsel Düşünme (BT), problem çözme ve girişime odaklanan çapraz bir beceridir. Teknolojiye değil , çeşitli türlerdeki problemleri çözme ve çözümler bulma zihinsel sürecine dayanır : farklı soyutlama seviyelerinde düşünmek, durumlarla analitik bir şekilde ilgilenmek ve çözme prosedürleri geliştirmek. Temel özelliği, sorunun formülasyonunun ve çözümün, bir uygulayıcının (insan veya makine) anlayabileceği ve uygulayabileceği şekilde ifade edilmesi gerektiğidir . Bilgi işlemsel düşünme titizliğe alışır ve yaratıcılığı mümkün kılar; herhangi bir öğrenme alanında temel bir yeterliliktir.

Proje, Bilgi İşlemsel Düşünme (CT) için geçerli belirli özelliklere, yaklaşımlara ve pratik çözümlere odaklanarak öğretmenler ve gelecekteki öğretmenler için 10 eğitim modülü geliştirecektir :

  • Müfredat modüllerinin geliştirilmesi için çerçeve: Öğretmen adaylarının eğitimi için CT & STEAM;
  • Bilgi İşlemsel Düşünmeye Genel Giriş: tüm öğretmenler için uygun temel bir modül;
  • Okul öncesi (anaokulu) aday öğretmenleri için BT;
  • İlköğretim öğretmen adayları için BT;
  • STEM aday öğretmenleri için CT;
  • Bilişim (bilgisayar) aday öğretmenleri için BT;
  • Öğretmen adayları için diller, sanat ve beşeri bilimler için CT;
  • CT için eğitim ortamları: entegrasyonun tasarımı ve yönleri;
  • Bilgi İşlemsel Düşünmeyi Öğrenmek İçin Yapılandırmacılık ve Proje ve Zorluk Odaklı Pedagojiyi Kullanma;
  • STEAM için BT öğretiminin teknolojik, pedagojik ve öğretici tasarım yönleri.

Projenin başlangıç ​​toplantısı, 15 ve 16 Ekim 2019 tarihlerinde Vilnius’ta gerçekleştirildi. Projenin ilk aşamasında ortaklar, öngörülen 10 modülün her biri için eğitim materyalleri geliştirecekler. Ortak ülkelerde, hayat boyu eğitime öğretmenleri ve geleceğin öğretmenlerini içeren özel eğitim verilecektir.

Eğitim derecesi programı öğrencisi misiniz, STEM veya beşeri bilimler dersleri öğretmeni olmayı düşünen bir üniversite öğrencisi mi veya yeni eğitim fırsatları arayan bir öğretmen misiniz? TeaEdu4CT projesi ve verilen ücretsiz eğitim hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçin.

TeaEdu4CT, Anahtar Eylem 2 – Yüksek Öğretim için Stratejik Ortaklıklar kapsamında finanse edilen bir projedir . Stratejik Ortaklıkların amacı, Yüksek Öğretim Kurumları ve diğer kuruluşlar arasında, daha kaliteli eğitim ve öğretimi teşvik etmek, sektörler arasında ve çalışma dünyasıyla daha fazla sinerjiyi teşvik etmek ve yeni teknolojilerin stratejik kullanımını teşvik etmek için yapılandırılmış ve uzun vadeli bir işbirliğidir. Yüksek Öğrenim Modernizasyon Gündemi.

Daha fazla bilgi için Alessia Valenti ile iletişime geçin , alessia.valenti@cesie.org

Proje Web Sitesi:

https://www.fsf.vu.lt/mokslas/projektai/tarptautiniai-projektai/erasmus/29-projektai/2720-future-teachers-education-computational-thinking-and-steam